Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínos vysokoškolského studia oboru Učitelství pro MŠ z pohledu učitelek z praxe.
KOCOURKOVÁ, Michaela
Ústředním tématem bakalářské práce je přínos vysokoškolského studia oboru Učitelství pro mateřské školy z pohledu učitelek z praxe. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce je zaměřena na profesi učitelky mateřské školy, její osobnost, profesní kompetence a dovednosti, a v neposlední řadě také na specifika učitelské profese. Závěr teoretické části je věnován pregraduálnímu studiu Učitelství pro mateřské školy. Praktická část se zabývá vysokoškolským studiem oboru Učitelství pro mateřské školy a jeho přínosem pro vykonávání učitelské profese. Pro výzkumné šetření byly použity metody kvalitativní i kvantitativní. Bylo provedeno šetření pomocí dotazníků a rozhovorů. Respondentkami byly učitelky působící v mateřských školách, které zároveň studují kombinovanou formu oboru Učitelství pro mateřské školy.
Prestiž učitelství pro mateřské školy
Smolíková, Anna ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje prestiži učitelského povolání se zaměřením na učitelství pro mateřské školy. Teoretická část této práce obsahuje informace o učitelství jako profesi, dále se zaměřuje přímo na prestiž učitelů mateřských škol a popisuje současné aspekty prestiže. V neposlední řadě je podrobně popsán vývoj povolání předškolního pedagoga, jako zdroj probíhající profesionalizace učitelství. Hlavním cílem výzkumné části je porovnat, jak je prestiž preprimárních pedagogů hodnocena učiteli z jiných školských stupňů a samotnými předškolními pedagogy. Dále zjistit jak se liší výsledky šetření autorky práce a průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) při Sociologickém ústavu AV ČR o prestiži povolání z roku 2013 a 2016. Design šetření je smíšený. Je využito metod dotazníku, strukturovaného rozhovoru a analýzy dokumentů. Výsledky ukazují relativní shodu s výzkumem CVVM. Respondenti hodnotili výrazně rozdílně pouze čtyři povolání a učitelská povolání hodnotili o něco výše než v původním průzkumu. Srovnání učitelských povolání, jak je hodnotili sami učitelé, ukázalo, že každá skupina učitelů (dle školských stupňů) hodnotila své vlastní povolání nejvýše kromě učitelů vyšších odborných škol a celkově nejvýše hodnotili respondenti učitele základních škol, nejníže pak učitele vyšších...
Vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studentů denního studia
KAHUDOVÁ, Mirka
Ústředním tématem bakalářské práce je vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studenta prezenčního studia. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce je věnována pregraduálnímu studiu učitelství pro mateřské školy u nás i v zahraničí. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumů s podobným tématem. Základní myšlenkou je především zmapování základních pojmů výchovně - vzdělávacího procesu, dále pak předložení definice stěžejního pojmu, kterým je pregraduální vzdělávání. Praktická část je zaměřena na pohled studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích oboru Učitelství pro MŠ na výuku jejich oboru. Tato část práce se zabývá organizací a úrovní prezenčního studia oboru učitelství pro mateřské školy z pohledu studenta, kvalitou výuky, ovlivněním pohledu studentů a průběhu studia určitými působícími faktory jak ze strany žáka, tak ze strany učitele, vlivem předchozího vzdělávání a zkušeností na pohled studenta na studium, vlivem ročníku, kterým studenti procházejí a další možností ovlivnění a případnými změnami. Pro výzkumné šetření byly použity metody jak kvantitativní povahy, tak kvalitativní. Bylo provedeno šetření pomocí dotazníků a rozhovorů. Respondenty byli studenti denní formy studia oboru Učitelství pro mateřské školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.